Εργαστήριο Ψηφιακής Αφήγησης «Στιγμές από την καθημερινή ζωή των Βυζαντινών μέσω της ψηφιακής αφήγησης»

Το παρόν εργαστήριο ψηφιακής αφήγησης πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο πρακτικής μου άσκησης στο Διαπανεπιστημιακό  Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Δημιουργική Γραφή» στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας  κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022.

Στόχος του εργαστηρίου, του οποίου ο τίτλος ήταν «Στιγμές από την καθημερινή ζωή των Βυζαντινών μέσω της Ψηφιακής Αφήγησης», ήταν να καλλιεργήσει στους μαθητές τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs), της κοινωνικής ζωής, της διαμεσολάβησης και της κοινωνικής ενσυναίσθησης, της τεχνολογίας, της διαχείρισης των Μέσων Επικοινωνίας και να τους ασκήσει στην ψηφιακή μάθηση του 21ου αιώνα αλλά και στην παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.

Ευχαριστώ θερμά τον διευθυντή μου κύριο Μαρίνη Ευάγγελο, ο οποίος στήριξε την προσπάθειά μου, και τον συνάδελφό μου κύριο Βούλγαρη Αποστόλη, ο οποίος μου εμπιστεύτηκε το εργαστήριο και με βοήθησε στον έλεγχο του Εργαστηρίου Πληροφορικής και στην επίλυση των όποιων τεχνολογικών προβλημάτων προέκυψαν στην πορεία.

Θα ήθελα, επίσης, να ευχαριστήσω τις μαθήτριές μου Κατερίνα Α., Βάσω Β., Κλοντιάνα Γ., Μαρία Δ., Ελεονώρα Τ., Μαρία Τ. και τον μαθητή μου Γιώργο Π., με τους οποίους συνεργάστηκα για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε το Εργαστήριο της Ψηφιακής Αφήγησης και πραγματικά νιώθω ιδιαίτερη τιμή που συμμετείχαν στο εργαστήριο, με εμπιστεύτηκαν και μου έδειξαν τις δυνατότητες που κρύβουν μέσα τους και τις οποίες δεν θα μπορούσα να γνωρίσω διαφορετικά.

Στη διάρκεια των εννέα βδομάδων που διήρκεσε το Εργαστήριο οι μαθητές έμαθαν τι είναι και πώς αξιολογείται μια ψηφιακή αφήγηση∙ έγινε αναφορά στα πνευματικά δικαιώματα και στις άδειες creative commons∙ μάθανε ποια είναι τα βήματα για τη δημιουργία μιας ψηφιακής αφήγησης∙ αναζήτησαν πολυμεσικό υλικό στο διαδίκτυο ή/και δημιούργησαν δικό τους πρωτότυπο εικαστικό υλικό∙ ηχογράφησαν τον εαυτό τους να αφηγείται την ιστορία και τέλος δημιούργησαν την ψηφιακή τους αφήγηση σε πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο και εικόνας. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι μαθητές συνεργάστηκαν αρμονικά μεταξύ τους, μοιράστηκαν τις εμπειρίες και τις γνώσεις τους, παρουσιάσανε και σχολιάσανε τις εργασίες τους. Ήταν ένα υπέροχο ταξίδι!

Η καθηγήτρια Ελένη Νασιώτη (ΠΕ02)

 

Τις εργασίες των μαθητριών και του μαθητή μπορείτε να βρείτε στο αρχείο που ακολουθεί.  Τα αρχεία είναι αποθηκευμένα σε cloud.

Υπερσύνδεσμοι για τις εργασίες 

(Ο σύνδεσμος από την αρχική ανάρτηση απενεργοποιήθηκε από τη στιγμή που τα βίντεο και οι ιστορίες αναρτήθηκαν στο youtube και το issuu).

 

 

 

 

Μπορείτε πλέον να παρακολουθήσετε τα βίντεο στο youtube (ενημέρωση: Σεπτέμβριος 2022)

  1. Ο Αυτοκράτορας Ζήνωνας (Δημιουργός: Βάσω Β. Φιλική συμμετοχή: Κατερίνα Α., τάξη Β1)
  2. Ιουστίνος ο Β’ (Δημιουργός: Κλοντιάνα Γ. (τάξη Β1). Φιλική συμμετοχή Γιώργος Π. (τάξη Β3)
  3. Μαρτίνα, η δεύτερη σύζυγος του Ηρακλείου (Δημιουργός: Ελεονώρα Τ., τάξη Β3)
  4. Κρούμος και Νικηφόρος Α’ (Δημιουργός: Μαρία Δ., τάξη Β1)
  5. Ο θάνατος του Νικηφόρου Β’ Φωκά (Δημιουργός: Κατερίνα Α., τάξη Β1)
  6. Αυτοκρατορική οικογένεια δολοφόνων (Δημιουργοί: Μαρία Τ. και Γιώργος Π., τάξη Β3)

Διαβάστε επίσης τις ιστορίες που έγραψαν οι μαθητές προτού δημιουργήσουν το βίντεάκι τους και δείτε δύο ενδεικτικούς ιστοριοπίνακες σε ψηφιακή μορφή στο issuu.

  1. Ψηφιακή Αφήγηση: Οι ιστορίες μας
  2. Ψηφιακή Αφήγηση: Οι ιστοριοπίνακες δύο ιστοριών

Τα σχόλια είναι κλειστά.